Archiv 2015

OnAir 20 - Ondřej Vojtěchovský - Strečink

Videoseminář přináší kompletní popis strečinkového programu, charakteristiku pěti cvičebních úrovní, kterými budete moci postupně procházet. Součástí jsou fotografie doporučených strečinkových cviků a jejich popis; rozkreslení zatěžovaných/protahovaných svalových partií; upozornění na úskalí a shrnutí praktických zkušeností. 

OnAir 19 - Blanka Procházková - Základní chyby ve stravování

Videoseminář přibližuje, jakých chyb, omylů a přehmatů se dopouštíme ve svých stravovacích návycích. Základní informace jsou prezentovány ryze prakticky - na příkladu konkrétního jídelníčku konkrétní osoby. 

OnAir 18 - Dagmar Mostecká - Poradna

60 minut živého vysílání, ve kterém se fyzioterapeut věnuje výhradně vašim dotazům. Uslyšíte komentář odborníka, který zodpoví dotazy vztahující se k problematice sportovního tréninku.

OnAir 17 - Ondřej Vojtěchovský - Nástroje kontroly cyklistického tréninku

Význam sledování tepové frekvence, trénink podle tepové frekvence, stanovení tréninkových pásem, kadence, přímo měřený výkon, trénink podle wattmetru, princip fungování wattmetrů, rozdíly v tréninku podle tepové frekvence a podle wattů.

OnAir 16 - Ondřej Vojtěchovský - Poradna

60 minut živého vysílání, ve kterém se trenér věnuje výhradně vašim dotazům. Uslyšíte komentář odborníka, který zodpoví dotazy vztahující se k problematice sportovního tréninku.

OnAir 15 - Ondřej Vojtěchovský - Fyziologie

Odborné termíny a jejich laicky srozumitelné vysvětlení, metabolismus, ATP a CP, kyslík, sacharidy, tuky a bílkoviny, aerobní a anaerobní metabolismus, laktátová křivka, křivka středních a maximálních výkonů (MMP) a další.

OnAir 14 - Ondřej Vojtěchovský - Systematický trénink

Efektivní trénink podle tréninkového plánu, charakteristika aktuálního období z pohledu ročního tréninkového plánu, přehled doporučených/klíčových tréninkových prvků, specifika přípravy v předzávodním období, specifika tréninku pro cyklisty různých výkonnostních úrovní.

OnAir 13 - Dagmar Mostecká - Trup a kyčle v cyklistice

Ukážeme si, jak zpevnění trupu přímo souvisí s postavením kyčlí. Zopakujeme, co je to centrum těla a jak ho správně zapojit, a přidáme k tomu cvičení na kvalitní stabilizaci kyčlí. Probereme postavení trupu a kyčlí na kole. Zásobník konkrétních cviků k posílení jádra těla (video z minulého vysílání) si rozšíříte o další cviky. Připraven je pro vás bude laicky srozumitelný popis provedení a obrázky jednotlivých cviků.

OnAir 12 - Ondřej Vojtěchovský - Sportovní diagnostika

Sportovní diagnostika a zátěžová diagnostika ve vytrvalostních sportech, specifika zátěžové diagnostiky cyklistů, zátěžové testy a jejich význam pro různé výkonnostní skupiny cyklistů, vhodná období pro realizaci zátěžového testu, příprava na zátěžový test, využití zátěžových testů.

OnAir 11 - Jan Falge - Systém RETUL

V čem spočívá optimalizace cyklistického posedu? Jaká jsou specifika systému RETUL? Co vám tato metoda může nabídnout a jak probíhá samotné nastavení? Jaká data a jaké údaje si odnesete? Jakých nejčastějších chyb v nastavení posedu se dopouštíme? Co si může laik ohlídat sám a s čím pomůže odborník? Nejen na tyto otázky vám odpovíme ve videosemináři.

OnAir 10 - Ondřej Vojtěchovský - Základy běžeckého tréninku

Běh jako doplňkovou tréninkovou aktivitu volí v zimních měsících mnoho cyklistů. Nejen jim je určený videoseminář zaměřený na základy běžeckého tréninku. Kolikrát týdně a va jakém časovém rozsahu se běžeckým aktivitám věnovat? Jaký důraz věnovat správné technice běhu? Jaký rozdíl je mezi běžeckým tréninkem běžců a běžeckým tréninkem cyklistů? S jakými dalšími aktivitami je možné běh kombinovat? Jak při běhu dýchat - má smysl věnovat se i těmto (pro někoho) detailům? Nejen na tyto otázky odpoví náš únorový videoseminář.

OnAir 09 - Ondřej Vojtěchovský - Posilovací cvičení v tréninku cyklistů

Leden a únor jsou měsíce, kdy se v tréninkových aktivitách (nejen) cyklistů objevují návštěvy posilovny. Jakými aktivitami je vhodné vyplnit jednotlivé dny v týdnu? Jaké místo mezi nimi zaujímá posilovací cvičení? Kolikrát v týdnu se věnovat tréninku v posilovně, aby byl efektivní? Kolik času věnovat cvičení?Jaké cviky volit? Kolik sérií a jaký počet sérií volit u jednotlivých svalových partií? Je nutné cvičit v posilovně, nebo je možné realizovat posilovací trénink v domácích podmíkách? Jakých nejčastějších chyb se při posilovacím tréninku dopouštíme? Nejen na tyto otázky vám odpovíme ve videosemináři.